The Beyond (…E tu vivrai nel terrore! L’aldilà), også kendt som 7 Doors of Death, og på dansk som Woodoo – rædslernes hotel, er en italiensk fantasy-gyser fra 1981 instrueret af Lucio Fulci, mesteren bag bl.a. Zombi 2.
Det er den anden film i Fulcis Gates of Hell-trilogi. Den første er City of the Living Dead, og den sidste er The House by the Cemetery.
Handlingen følger en kvinde fra New York, der arver et hotel i New Orleans og beslutter at istandsætte det. Uheldigvis er det bygget ovenpå en af de syv porte til helvede, og en lokal VVS’er åbner porten, da han leder efter en årsag til kælderens oversvømmelse.
Resten er en fortælling med både spøgelser, zombier, edderkopper, voodoo, blinde kvinder og den særlige type italiensk mystik, hvor alt kan ske, fordi mystik. Jeg indrømmer blankt, at jeg tabte tråden her og der.
Der er steder, hvor mystikken fungerer rigtigt godt. Der er også mange uhyggelige scener, som hver for sig er gode. Der er enkelte grinagtige effekter, f.eks. edderkopperne. Problemet er den samlede pakke.
Den minder mig om Suspiria, som også er fuld af mystik uden mening og logik. Selvom det overnaturlige arbejder med vidde rammer, er der stadig brug for regler, formål og røde tråde. Dem missede jeg. Eller også gjorde Fulci.